Privat Verksted

Meny

Q&A – Tillit Forsikring AS

Hvor finner jeg brukervilkårene?

Du finner brukervilkårene i Tillit appen, under "brukervilkår" på profilsiden.

Hvor ser jeg mine forsikringer?

Du finner oversikt over dine forsikringer og kjøpshistorikk i Tillit appen under "din profil".

Hvordan er Tillit annerledes enn andre forsikringsselskap?

Tillit er et insurTech selskap som tilbyr heldigitalisert forsikring med dynamiske forsikringspremier. Ingen andre selskaper i norden tilbyr dette.

Hva er dynamiske priser?

Tillit skal ikke tjene penger på å gjøre skadeutbetalinger vanskelig for deg. For å holde dette løftet har vi utviklet en dynamisk prismodell. Med denne prismodellen tilbyr vi en pris basert på våre faktiske skadeutbetalinger. Premien fastsettes ut i fra en gjennomsnittlig beregning av Tillits innrapporterte skader. Der de fleste forsikringsselskap tenker "jo færre skader, jo mer profitt", tenker vi "jo færre skader, jo lavere pris til deg".

Hva er forskjellen mellom dynamisk pris og fast pris?

Fastpris sikrer at du vet akkurat hvor mye du skal betale hver måned. På sikt vil likevel fastpris være noe dyrere enn vår dynamiske pris.

Når vi tilbyr deg en fastpris tar den utgangspunkt i forrige måneds dynamiske pris. Du får da et tilbud fra oss basert på forrige måneds dynamiske pris som du kan velge å binde deg til i opptil ett år. Dersom den dynamiske prisen går kan du velge å binde fastprisen på nytt, men da mister du opparbeidelse av egenandel.

Hvordan betaler jeg min forsikring?

Du forhåndsbetaler for hver periode i vipps. Dette trekkes automatisk, men du kan når som helst si opp i vipps eller i Tillit appen. Vi bruker Vipps Recurring API.

Hva skjer hvis jeg ikke har penger på kortet?

Da slutter forsikringen å fungere.

Kan jeg forskuddsbetale for et helt år?

Nei.

Hvordan vet jeg hva egenandelen er?

Egenandelen beregnes ut ifra en fastsatt prosentandel av det gjeldende reparasjonsverkstedets reparasjonskostnad for knust skjerm. Prosentandelen starter på 60% av reparasjonsverkstedene og reduseres ned til 5% over periode på 6 måneder dersom mobilen holdes skadefri. Bruk av forsikring vil tilbakestille den nedjusterte egenandelen. På din brukerkonto i appen finner du oversikt over din enhver tid gjeldende prosentandel.

Kan jeg bytte selskap til dere selv om jeg allerede er forsikret i et annet selskap?

Ja. Når du vil bytte forsikringsselskap må du si opp din gjeldende forsikringsavtale. Vi anbefaler at du sier opp fra samme dato du blir kunde hos oss. Ta kontakt med kundeservice hos ditt nåværende forsikringsselskap.

Kan jeg si opp forsikringen?

Du kan når som helst si opp din forsikring hos oss. Du sier opp i appen Vipps eller i appen Tillit. Du får refundert utestående forsikringspremie fra og med neste døgn dersom du sier opp før forsikringsperioden er over.

Hvordan ser jeg at pengene har blitt refundert?

Pengene blir refundert til din konto via Vipps. I betalingshistorikk i appen Vipps finner du informasjon om refunderingen.

Hvordan kan jeg vite at det er trygt å være forsikret hos dere?

Selv om Tillit er nyetablert og lite, kan vi garantere deg at vi kan betale deg erstatning ved skade. Tillit er sikret av forsikringsselskapet Eir ansvarlig dersom vi er ute av stand til oppfylle våre forpliktelser. I tillegg oppfyller Tillit alle lovpålagte krav til å være forsikringsagent og har tillatelse fra Finanstilsynet til å drive forsikringsagentvirksomhet. Vi er også en del av mediekonsernet Schibsted Tillits største eksterne investor.

Er dataen min trygg? Hvordan behandler dere data?

Vi er opptatt av tillit og tar ditt personvern på alvor. Se vår personvernerklæring for hvordan vi behandler dine data.

Hvordan melder jeg en skade?

Du melder skade i Tillit appen eller på nettsiden.

Hva skjer etter jeg har meldt en skade?

Når du har meldt skade i appen går du til verkstedet du har valgt. Her vil verkstedet fikse telefonen din og du vil motta melding når mobilen er fikset og du kan hente den igjen.

Hvilke verksteder kan jeg bruke ved skade?

Du kan fritt velge mellom de verkstedene Tillit har inngått serviceavtale med. Vi har testet disse verkstedene for å sikre oss at du blir fornøyd. Du finner oversikt over de ulike verkstedene i appen.

Er mine foreldre eller barn dekket av min forsikring?

Nei.

Kan jeg endre dekningene mine?

Ikke nå. Pr dags dato er eneste mulighet det vi kaller for knust skjerm.

Hvor har dere hovedkontor?

Vårt hovedkontor er på StartUpLab Oslo Science Park med adresse Gaustadalléen 21, 0349 Oslo.

Er dere kun i Norge?

Per dags dato er Tillit kun i Norge, men Tillit har planer om å ekspandere til Sverige.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med en i Tillit-teamet?

Du kan når som helst kontakte oss på hello@tillit.eu eller via vår facebook side tillitforsikring.